16 Mar 2018

Broad upper back adjustment

I like dresses with a bit higher waistline as I look slimmer in them. What I always knew is my back/shoulders are broader than average but until now I always managed to make things work.
With this one, everything went wrong. The fabric has no stretch so it didn't work with sleeves at all. I could zip it up but had no chance to move. Not enough fabric left for cutting another set of front-back bodice to do the adjustment. So, sleeves ripped off and made it sleeveless. I'm happy with how it came out as a wearable muslin for warmer days - but next time I'll keep in mind no-stretch fabric will not work without adjustment. I thought this will never come but life is such.
Pattern Burda 9/2016
I had to sacrifice the sleeve

Final version
Szeretem az olyan ruhákat, amiknek kicsit magasabban van a dereka mert állítólag ezekben vékonyabbnak nézek ki. Azt tudtam, hogy a vállam szélesebb mint a konfekcióméret de sosem számítottam rá, hogy ez gond lehet ennél a ruhánál. Az anyag nem nyúlik, így fel kellett áldoznom az ujját, különben nem tudtam volna felhúzni hátul. Sajnos legközelebb ilyesmi szabásnál muszáj lesz a hátát igazítani - pedig azt hittem ez a pillanat sosem jön el. 
Minta Burda 9/2016

No comments:

Post a Comment