14 Jan 2018

52 Week Sewing Challenge

I´m part of the Stashbusting Challenge since 2015 - time to add something new. I joined the 52 Week Sewing Challenge group on FB - to be honest it helps me keep organized and manage my time more than anything else.
Week 1 was finishing a UFO for the Stashbusting Challenge - this week I just went rogue. Pattern is Ottobre 6/2013, cap sleeve dress for young lady. First time doing a cap sleeve lined. I did screw up a bit but since she´s growing fast I didn´t put a lot of effort fixing it to perfection. Might be doing more of these as she grows if she agrees - I like the cut a lot.
Fabric has been laying in my stash for about 6 years - cotton velveteen with some stretch and sequins. Was one of the first buys I made in Germany after I moved over.


Múlt héten befejeztem valamit - Stashbusting Challenge téma volt. Csatlakoztam a  52 Week Sewing Challenge group on FB csoporthoz is.  Lehet ennek eredménye, de mostanában jobban osztom be az időmet és készül ez-az. Vannak itt is témák, de ém ezeket annyira nem követem. Ez a ruha Kisasszonyé lesz, először varrtam ilyen ujjat bélelve, el is rontottam kicsit. Gyorsan nő a gyermek így nem erőlködtem nagyon sokat hogy helyrehozzam a hibát. Tetszik ez a szabás, ha egyetért varrok még neki ilyet. Az anyag pamutbársony pár flitterrel, az egyik első németországi beszerzésem volt mikor átköltöztem (szóval nem mai darab, van vagy 6-7 éves). A minta Ottobre 6/2013.

No comments:

Post a Comment