3 Jul 2015

June Tally Up

I did less than planned and bought more than planned. My last make for June was a wall cover for #2 using a big bag of scraps and some cotton for the backing. At least I have more space in my scrap box but I came to breakeven with the 14m-s of fabric I bought this month (ouch). 
I used 7.7m of fabric out of which only 4.5 was stash+the scraps.
I blame my husband as he made me buy extra fabric for the curtain for #2 and I just can´t buy that can I? Especially when I have to pay shipping and stuff, so I had to make it worth to pay. Anyway, I won´t even look at fabric related websites (incl. ebay) for the next 2 months. I promise.

The wall cover´s pattern is called random railfence and it´s really easy to do. I skipped the sandwiching as I didn´t have enough vliesline and didn´t want to buy more stuff.  The cover itself is pretty big, 140*100cm. I usually don´t do quilts as they´re not my fav but sometimes I accumulate so much scraps I just need to do something.

Wall cover
Ebben a hónapban kevesebbet varrtam és többet vásároltam mint terveztem. Az egyenleg most pont 0, a vásárolt és megvarrott anyagokat tekintve. Összesen 7.7m ment el, ebből csak 4.5 volt a készlet, a többi abból a 14m-ből ment amit vettem. Az egészet persze a férjemre kenem, ő ragaszkodott hozzá hogy vegyünk függönyt Ketteskének és ugye csak azt venni nem túl okos dolog mikor szállítási kötlséget kell fizetni. Most letiltottam magam mindenféle kelmés weblapról (ebay-ről is) a következő 2 hónapra.

A pozitív az egészben, hogy befejeztem egy falvédőt is, ami elég sok maradékot felemésztett, így legalább hely több van a maradékos ládában (igen, láda, elég nagy). Random railfence-nek hívják a mintát, és bár nem szeretem ezt a műfajt néha muszáj valamit kezdeni az egyre csak gyülemlő kisebb-nagyobb darabokkal. 140*100cm lett a mérete.

No comments:

Post a Comment